> Strona główna > Wydarzenia - archiwum > 2004 > Wycieczka w Pieniny. Zwiedziliśmy Czorsztyn, a potem zamek w Niedzicy.
ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy!
Środowiskowy Dom Samopomocy
BigBullet

Kontakt z nami:

ul. Kilińskiego 11
34-600 Limanowa

Telefon: (18) 337-50-85

sds@miasto.limanowa.pl

Wycieczka w Pieniny. Zwiedziliśmy Czorsztyn, a potem zamek w Niedzicy.
Data 18/03/2009 21:39  Autor sds_limanowa  Kliknięć 882  Język Globalny
23.06.2004 r.
       23 czerwca pojechaliśmy na wycieczkę w Pieniny. Na początku zwiedzaliśmy Czorsztyn, a potem piękny zamek w Niedzicy. Pani przewodnik pokazała najciekawsze miejsca w zamku. Obejrzeliśmy tam liczne komnaty.

Następnie w „Grocie Janosika” każdy mógł włożyć palec do dziury i wypowiedzieć swoje życzenie. Według legendy przez ten otwór uciekł słynny Janosik. Na dziedzińcu zamku zatrzymaliśmy się przy studni, gdzie Pani przewodnik opowiedziała nam legendę o Brunhildzie i Waldemarze. Waldemar dowiedział się o niewierności swojej żony i wrzucił ją do studni. Zrozpatrzony nie obcinał włosów. Po pewnym czasie zdał sobie jednak sprawę, że niesłusznie ją oskarżył. Podszedł do owej studni i poprosił o wybaczenie. Ku swemu zdziwieniu usłyszał słowa „Przebaczam Ci Waldemarze Łysy”. Zagadka wyjaśniła się na drugi dzień, gdy spostrzegł, że jest zupełnie łysy.
     Następnym etapem wycieczki było wspólne pieczenie kiełbaski. Pani Kasia i Pan Andrzej rozpalili grilla. Pani Krysia roznosiła każdemu chlebek i upieczone kiełbaski. Mogliśmy podziwiać także piękne góry Pieniny i Flisaków przewożących spływem Dunajca grupki osób.
     Pogoda w pełni nam dopisała. Całemu personelowi ŚDS należą się słowa podziękowania za tak wspaniałą wycieczkę.