> Strona główna > Aktualności > News > Wycieczka autokarowa do Bochni i Wiśnicza
ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy! ŚDS Limanowa - Zapraszamy!
Środowiskowy Dom Samopomocy

Wycieczka autokarowa do Bochni i Wiśnicza
Data 11/07/2018 12:19  Autor sds_limanowa  Kliknięć 119  Język Globalny
 21.06.2018 r.

21 czerwca 2018 r. w piękny słoneczny dzień uczestnicy naszego Domu wybrali się na wycieczką autokarową do Bochni i Wiśnicza.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Kopani Soli w Bochni. Gdy przyjechaliśmy na miejsce zostaliśmy mile przywitani przez przewodników. Następnie windą szybową zjechaliśmy na dół kopalni. Trasa turystyczna była dostosowana do stanu zdrowia osób niepełnosprawnych. Podczas zwiedzania Kopalni Soli poznaliśmy dawne techniki wydobywcze.  Wnętrze kopalni – stare wyrobiska, specyficzny nastrój podziemi dostarczyły nam wiele wrażeń estetycznych. Zwiedzanie kopalni zakończyliśmy w Komorze Ważyn, gdzie znajduje się sklepik z pamiątkami. W podziemiach bocheńskiej kopalni w Restauracji Wyżynek zjedliśmy także pyszny obiad.  Był to doskonały moment na przerwę po interesującym zwiedzaniu.  Gdy wyjechaliśmy na powierzchnię zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia przy olbrzymiej bryle soli.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Motyli Arthropoda w Bochni. To wyjątkowe i niezwykłe w skali Polski muzeum prezentujące zbiory motyli z wszystkich kontynentów świata. W muzeum można zobaczyć jeszcze chrząszcze, skorpiony, ważki, pająki. Byliśmy zachwyceni pięknymi okazami, niezwykłymi kolorami.

Trzecim punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku w Wiśniczu, jednego z najcenniejszych w Polsce dzieł wczesnobarokowej architektury rezydencjonalno-obronnej. Oprowadziła nas po nim pani przewodnik ciekawie opowiadając historię zamku i legendy z nim związane. Z zaciekawieniem oglądaliśmy stare meble, obrazy, gobeliny przemierzając kolejne komnaty, sale i krużganki. Zwiedzanie zamku zakończyliśmy na tarasie widokowym skąd podziwialiśmy piękne krajobrazy i panoramę Nowego Wiśnicza. Czas bardzo szybko nam upłynął, po krótkim odpoczynku na dziedzińcu zamku wróciliśmy do autokaru.

Pełni wrażeń i ciekawych wspomnień wróciliśmy do Limanowej.